POHJOIS-KARJALAN SOTAORVOT RY JUHLII 10 -VUOTISTA TAIVALTAAN MUSIIKKIDRAAMAKONSERTILLA

Sinua odotetaan Karjalan Kunnaille!

Ohjelma:

Lauantai 1.10. Klo 15.00- Ilmoittautuminen Joensuun seurakuntakeskuksessa, Kirkkokatu 28 Tervetulokahvitus samassa paikassa.

Kiertoajelut (n.2 t./ 20 km)) klo 16, klo 16.30 ja klo 1700 alkaen ilmoittautumisten mukaan, ja tieto siitä, onko oma linja-auto käytettävissä: Mm. Bunkkerimuseo, Ortodoksinen Kulttuurikeskus, Pyhän Nikolaoksen kirkko, Pyhän Johannes Teologin kirkko, Utran luterilainen pystyhirsikirkko, Sankarihautausmaa ja Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkki.

klo 18.00 Ortodoksinen Vigilia Pyhän Nikolaoksen kirkossa

Klo 19.00 Karjalaisen Kansan messu Joensuun ev.lut.kirkossa, khra Tapani Nuutinen ja kanttori Tiina Korhonen sekä Tikva-laulu-ja soitinyhtye

Sunnuntai 2.10. Klo 8.00-10.00 Ilmoittautuminen Joensuun seurakuntakeskuksessa, Kirkkokatu 28

Klo 10.00 Ehtoollisjumalanpalvelus Joensuun ev.lut.kirkossa. Saarnan pitää emerituspiispa Matti Sihvonen. Messussa avustavat mm. Mieslaulajat ja basso Matti Turunen.

Klo 10.00 Liturgia Pyhän Nikolaoksen kirkossa Klo 12.00 Ruokailu Kontiorannan varuskunnassa, Pohjois-Karjalan Prikaatin muonituskeskuksessa (20 km:n matkan päässä Joensuusta)

Klo 14.00 Pääjuhla Carelia-salissa, Yliopistonkatu 2

* Karjalan sotilassoittokunta, solistina basso Matti Turunen

*Joensuun Ortodoksinen Mieskuoro *tervetuliaissanat KOL:n puheenjohtaja

* juhlapuhe Itä-Suomen aluehallintoviraston ylijohtaja, sosiaalineuvos Elli Aaltonen

*Draama, ”Sotilaan tarina”, Riitta-Mari Punkki-Heikkinen

* Karjalan Kunnaiden Isä Anton, Hannu Virolainen, runoseppänä * Lasten balettiesitys , P-K.Nuorisoseurojen liiton balettikoulu * Niinivaaran musiikkiluokat, op. Minna Mäkinen

* Ansiomerkkien jako

* Tervehdykset * Päätössanat KOL:n varapuheenjohtaja

Lähtökahvit: Pohjois-Karjalan Osuuspankit ja Karelian martat tarjoavat

Osallistumismaksuun 25 euroa sisältyy tervetulokahvit lauantaina, sunnuntain lounas ja lähtökahvit. Käsiohjelmat lunastetaan ilmoittautumisten yhteydessä käteismaksulla (ryhmittäin).

Tumma puku. Kunniamerkeistä vain sururisti.

Pohjois-Karjalan Sotaorvot julkaisee juhlilla uunituoreen kirjansa ”Vaiettu suru”. Koskettavista sotaorvon tarinoista koostuvaa kirjaa saa ostaa 25 euron hinnalla pääjuhlapaikan, Carelia-salin aulasta.